IMG_4221

A Madách Színházat is bevette a Kiscsillag - fotók

Október 1-jén mutatták be a Madách Rockfesztiválon a Kiscsillag zenekar 'Idáig tudom a történetet' című popszappanoperáját, mely az együttes dalain keresztül egy szerelmi háromszöget tár a közönség elé.

A 2017-es Shakespeare Fesztivál után idén ismét újabb rendkívüli eseménysorozatot álmodott Szirtes Tamás a Madách Színház falai közé, méghozzá olyat, amellyel a fiatalabb generáció azon tagjait is képes megszólítani, akik elsősorban a könnyűzenében találnak önmagukra, az ad számukra útmutatást a világban. A teátrum igazgatója a csaknem egy hónapig tartó rendezvénnyel a zene, ezen belül a rock műfajára fókuszál, mely szerinte ma is ugyanolyan fontos dolgokat közvetít, mint annak idején az ő korosztályának, befolyásolva az emberek viselkedését és gondolkodását. Miután színházi múltjából adódóan a rockhoz nem érzi úgy, hogy kellőképpen értene, Bóna Márkot kérte fel szakértőként, hogy összeállítsanak egy olyan, a magyar színházak történetében egyedülálló programsorozatot, melynek keretén belül kortárs zenekarok, nagyszínpadi koncertek, előadások, illetve a magyar rockszíntér nagyjaival folytatott beszélgetések kapnak helyet a Madách színpadán. 
A rendkívüli eseménysorozat szeptember végén, a Rocksuli bemutatójához kapcsolódóan kezdődött. A nyitóelőadás után a rendezvény első hetén Hangácsi Márton, a Run Over Dogs, a Useme, az AWS, Jávorszky Béla Szilárd, valamint zenésztársaival Müller Péter Sziámi állt a közönség elé. Október 1-jén a Kiscsillag zenekar szerzeményei kerültek terítékre, méghozzá egy igazán különleges darab részeként: az Idáig tudom a történetet című popszappanopera betétdalaiként szólaltak meg. A mű prózai része is erősen kötődik a Kiscsillaghoz: a darabot szövegíróként Papp Sándor Zsigmond mellett Lovasi András, rendezőként pedig a zenekar frontemberének kedvese, Földes Eszter jegyzi.
Fotó: Pogonyi Nóra

Fotó: Pogonyi Nóra

A Parti Nóra, Hevér Gábor és Szatory Dávid szereplésével színre vitt popszappanopera egy monológokból felépülő, szerelmi háromszöget mutat be, amit a műbe ágyazott dalok segítenek értelmezni a nézőknek. A nóták a Kiscsillag első négy lemezéről valók, zenei gerincüket elsősorban a 2014-es Szeles című album adja, melynek címadó szerzeménye indította és a tapsrend után végül zárta is a hétfői előadást. Egy minden generáció számára könnyen emészthető, és egyben gondolatébresztő darabról van szó, melynek látvány- és szövegvilága abszolút passzol ahhoz, amit az együttes a dalain keresztül közvetít. A szerkesztési elvnek köszönhetően a színészi játék és a zenekar produkciója - bár a műben váltakozva követik egymást - egyetlen nagy egységet alkotva bontják ki a rejtett üzeneteket, amit az olyan apró részletek összhangja, mint a háttérben futó animációk és a fények játéka támogat.

Fotó: Pogonyi Nóra

Fotó: Pogonyi Nóra

A szünet nélküli előadás a Kiscsillag Szeles című dalával kezdődött - a zenekar kissé hátrébb helyezkedett el a színpadon, helyet adva a hamarosan érzkező főszereplőknek az előtérben. A karakterek közül Kornél a pódium bal, Péter a jobb szélén, Zsuzsa pedig középen ülve, állva, olykor táncikálva szórakoztatta monológjaival a közönséget. A nézők figyelmét a fényekkel is irányítva mindig azt a szereplőt világították meg, amelyik épp beszélt, miközben a nevét a háttérben felhúzott vászonra vetítették.  Mikor a zenekar következett, a színészek "sötétbe" borultak, így véletlenül sem fordulhatott elő, hogy bárkinek is elkalandozzon a figyelme, és ezáltal elmulassza az adott pillanat lényegét.

Fotó: Pogonyi Nóra

Fotó: Pogonyi Nóra

Az alkotók minimál díszlettel dolgoztak, ám a kiváló szerkesztésnek köszönhetően ez egyáltalán nem hagyott hiányérzetet az emberben - a szöveg, a zene, a fények és az animációk tökéletes összangja elegendő volt ahhoz, hogy a közönség megértse és élvezze az előadást. Bár előfordult, hogy a zenészek és a színészek játéka a történetben egy-egy ponton "összegabalyodott", jellemzően egymást váltva - ám így is hibátlan egységet alkotva - következtek a prózai és a zenés részek. Tulajdonképpen egy szerelmi háromszög szereplőinek gondolatait és legbelsőbb érzéseit tárta elénk a darab, melyek közül többel biztos, hogy nagyon sokan azonosulni tudnak.

Fotó: Pogonyi Nóra

Fotó: Pogonyi Nóra

A páratlan szerkesztést a tapsrend is igazolta: mikor egymás mellé felsorakoztak, akkor látszott, hogy a zenészek pólójára festett betűket összeolvasva a darab címét kapjuk. 

Fotó: Pogonyi Nóra

Fotó: Pogonyi Nóra

Fotók: Pogonyi Nóra

Hozzászólások